Večerna rutina pri nas poteka tako, da skupaj povečerjamo, se umijemo in oblečemo v pižamo, preberemo pravljico in v 5 minutah zaspita. Ampak ni bilo vedno tako. Še do ne dolgo nazaj je izgledalo to tako, da sta prišla po parkrat iz sobe. Pa sta bila lačna, pa žejna, pa lulat jih je tiščalo, pa grdo sta sanjala … pa še bi lahko naštevala. Pa zakaj bi, ker ti je tako poznano. A se motim?

No, zato bi ti danes rada dala par nasvetov, ki bodo izboljšali vašo večerno rutino. Skrivnost je v popolni večerji. Ja prav si prebrala, večerja je lahko tista, ki tvojemu otroku in tebi omoči mirnejši spanec.

Naši otroci, tako kot mi, za spanje potrebujejo hormon imenovan melatonin. Melatonin nam pomaga, da se umirimo in se v temi samodejno oblikuje. Zdaj, ko se dnevi daljšajo in na splošno ob številnimi viri v naših domovih, pa to ni tako enostavno.

Zato pa se lahko zatečemo h hrani. Obstajajo namreč živila, ki vsebujejo melatonin in se nam pomagajo umirjati. Prav tako pa se lahko zanesemo tudi na aminokislino L-triptofan, ki je življenjsko pomembna aminokislina, ne more proizvajati samo, zato jo moramo užiti s hrano. Triptofan vpliva na serotonin (hormon sreče) in melatonin (hormon za spanje), zato ima dvojni pozitivni učinek na spanje.

Kje se torej skriva?

Triptofan najdemo v bananah, višnjah, chia semenih in v visoko beljakovinsko bogatih proizvodih kot so tofu, meso, ribe, jajca, mleko, jogurt, čokolada, orehi, …

Idealna pijača, ki pomirja je sigurno kamilični čaj. Že desetletja, morda celo stoletje, je znano, da kamilice pomirjajo, ko ste utrujeni. Ampak pazite, če kamilice pustite več kot dve do tri minute v stiku z vrelo vodo, se pomirjevalni učinek zmanjša.

Torej postanimo za večerjo nekoliko kreativni

Odraslim se vsa ta hrana verjetno zdi bolj primerna, za kakšen drug obrok v dnevu, kot pa za večerjo. Se strinjaš z mano? Ampak, roko na srce, mislite, da je otrokom to važno? Otroci ne vedo, da se za zajtrk je mlečni gres, če jim tega tako ne predstavimo. In zakaj, ne bi smeli za večerjo jesti pečenega tofuja z zelenjava, če nam ustreza. Zapomni si, otroci so prilagodljivi!

Nam osebno je za večerjo najljubša ovsena kaša z banano in chia semeni, kako jo pripravim si lahko ogledaš tukaj. Pogosto večerjamo tudi mlečni riž ali mlečni gres. Ali pa umešana jajčka s koščkom domačega pirinega kruha. Včasih, ko nimamo časa, pa preprosto nekoliko popečem tofu in dodam kakšen avokado.

Vse to so resnično okusne večerje, ki bodo tvojemu malčku pomagale prej zaspati.

Želim ti veliko uspeha in dober tek!

Sanja Vrtačič

Sanja Vrtačič je mamica prikupnih dvojčkov, žena fotografu in ustvarjalka bloga www.megamama.si.Ker je umetnica po duši in ljubiteljiska kuharica, boste na njenem blogu našli vse od vodičev za ustvarjanje do prvovorstnih receptov, ki bodo razvajali vaše brbončice.

Kategorije:DOM Recepti

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja