Ko je Kaja obiskovala vrtec priznam, da se nikoli nisem zares ukvarjala z vprašanjem ali ima popoldneve preveč zapolnjene in ali je vredu, da obiskuje več različnih dejavnosti. Sledila sem njenim željam in nikoli nisem opazila, da bi jo katerakoli interesna dejavnost preveč obremenjevala. Ampak bila je neobremenjen predšolski otrok. Deklica, ki je želela biti balerina, gimnastičarka in glasbenica. Brez težav sva pluli skozi teden, se organizirali za vse nastope, ki so sovpadali določeni dejavnosti in pravzaprav nikoli niti za trenutek nisem pomislila, da bom interesne dejavnosti kdaj morala omejiti.

Pa sem jih. Takoj, ko je Kaja začela obiskovati prvi razred sem temeljito razmislila o tem, se z njo pogovorila in ji predstavila svoja stališča. Razložila sem ji, da bo šola prinesla določene obveznosti, ki jih vrtec ni in skupaj sva dorekli, da bo za začetek ena interesna dejavnost popolnoma dovolj.

Zaradi res močnih interesov sem naslednje leto popustila in ji dovolila, da doda še eno. To pa samo zato, ker poznam svojega otroka in vem kaj si želi in vem, kaj je pripravljena za svoje želje in cilje narediti. Ker vem, da je vztrajna in nima težav s šolskimi obveznostmi.

TISOČ IN ENA ŽELJA

Ravno tukaj pa se zalomi pri večini staršev. Otroci imajo tisoč in eno željo, v šoli jim na pladnju ponudijo toliko različnih interesnih dejavnosti, da so otroške glave zmedene, predvsem pa polne želja in pričakovanj. Starši jim želimo ustreči, ob tem pa pozabimo biti prizemljeni. Pri odločanju se premalokrat  vprašamo ali jih to res veseli in zanima ali je to samo muha enodnevnica. Zato se mi zdi pomembno, da pri izbiri interesnih dejavnosti, upoštevamo nekaj naslednjih napotkov:

  1. Kot prvo bi izpostavila pogovor z otrokom. Podrobno mu opišimo dejavnost, ga vprašajmo, kaj on pričakuje od nje oz. kako si jo predstavlja. Poslušajmo ga in si na podlagi njegovih odgovorov skupaj odločimo katera je primerna zanj.
  2. Otroku predstavimo, da je obiskovanje interesnih dejavnosti določena odgovornost ter kaj to pomeni za njegov prosti čas.
  3. Zelo pomembno pa je, da se tudi sami pozanimamo, kako bo to finančno vplivalo na družinski proračun in si preračunamo ali si to sploh lahko privoščimo. Obiskovanje interesnih dejavnosti ni samo vložen čas, ampak tudi denar (članarine, oprema, vožnja, nastopi, kostumi…)

KAJ PA ČE SI SREDI LETA PREMISLI?

Ko se otrok odloči za določeno dejavnost, se mi zdi smiselno, da pri tem vztraja do konca. Pred začetkom ste se pogovorili odgovornosti in o vsem kaj bo interesna dejavnost prinesla in zdaj je čas, da ga naučimo odgovornosti. Sama sem pri tem zelo striktna in menim, da če otrok nekaj začne mora tudi končati, saj ga bomo le tako naučili vztrajnosti in mu pokazali, da se v življenju ne meče »puške v koruzo« ob vsaki oviri.

Težko govorim za druge, kakšna količina dejavnosti je zdrava za otroka. Lahko pa vam iz lastnih izkušenj povem, da Kaja, ki obiskuje tretji razred, ob šoli igra flavto in dvakrat na teden obiskuje treninge jazz baleta. V celem tednu ima prosta dva popoldneva in če nebi bila Kaja tako zaljubljena v obe dejavnosti, bi eno že zdavnaj dali vstran. Zakaj? Ker je njen teden za devetletnico precej naporen.

Edini recept, ki obstaja je ta : ZELO DOBRO OPAZUJ IN POSLUŠAJ SVOJEGA OTROKA. ČE GA DOVOLJ DOBRO POZNAŠ, POTEM VEŠ KAJ JE DOBRO ZANJ IN KAJ NE.

Za Mami blogerke napisala Maja Bračič

 

Maja Bračič

Mami z načrtom | Spletna stran | + Prispevki

Maja Bračič je mamica treh otrok, ki ustvarja pod imenom Mami z načrtom. Obožuje sneg in zimsko idilo, osrečuje jo delo z otroki. Je vedno glasna, polna odvečne energije in vedno pripravljena pomagati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja