V zadnjem letu ali dveh se je popularnost blogov in influencerjev neverjetno povečala. Mnogi blogerji dnevno dobivamo ponudbe za različna sodelovanja in promocije. Ker bi rade tako svojim bralcem, kot tudi podjetjem, ki iščejo tovrstno promocijo, razložile kaj pravzaprav neko takšno sodelovanje za nas pomeni, je nastal sledeči zapis. 

Mami blogerke smo skupina mamic in očkov, ki poleg rednih služb že več mesecev oz. let pišemo spletne dnevnike oz. bloge. To počnemo v svojem prostem času, na straneh, ki smo jih plačali sami. Za ustvarjanjem bloga stoji kar nekaj stroškov, ki jih krije vsak bloger sam. Sam plača gostovanje spletne strani, oblikovanje, spremembe, nadgradje, tehnično podporo. V ustvarjanje vlaga svoj čas, svoj navdih, konec koncev tudi sredstva v primeru profesionalnih fotografij. V nekem času smo si najbolj vztrajni blogerji nabrali neko število bralcev in sprejemamo vedno večjo odgovornost za zapisane besede. Kvaliteta objav je zrasla, branost blogov je večja, zapisano ima vedno večji doseg in vpliv na bralce. 

Glede na veliko število povpraševanj za oglaševanje na naših straneh, se moramo skrbno odločati, katera podjetja pašejo v naš koncept  in obenem izbirati med konkurenčnimi podjetji in se odločiti za tisto, ki ga resnično preferiramo. Poleg rednih služb in družinskega življenja, ki je enako pestro, kot pri vseh ostalih družinah, želimo poskrbeti, da bi bil ta skupni projekt ne samo vsebinsko koristen za naše bralce, ampak tudi, da bi ti vedeli, da smo podjetje izbrale z vsem srcem in našim 100% prepričanjem. Ko smo v to prepričane, sledi dolg razmislek, veliko fotografiranja, snemanja, pisanja, oblikovanja in povezovanja, da končni izdelek končno ugleda luč spletnega sveta.

Takšna objava zahteva torej več mesecev oz. let pisanja bloga, bazo sledilcev na družbenih omrežjih, ki ni tja prišla brez truda, kreativno pisanje, idejo in prostor, ki je za takšne objave skrbno oblikovan. S takšno objavo zastavimo svoje ime, svoj večletni trud, svojo verodostojnost, svoj obraz. Te vsebine imajo večno mesto na naših blogih, kjer nagovarjajo bralce še v letih, ki prihajajo. 

Ker je influencerski marketing v Sloveniji vseeno dokaj nova zadeva, se pri svojem delu srečujemo z mnogimi, ki našega dela ne razumejo. Podjetja so začela pristopati do nas z raznoraznimi idejami za sodelovanje. Verjamemo, da so nekatere tovrstne ideje, ki so za nas na meji dobrega okusa in sprejemljivega, le plod nerazumevanja našega dela. Da ne rečemo nespoštovanja dela blogerja. Ne samo blogerja, influencerja. 

Čemu Mami blogerke odločno rečemo NE: 

  1. Natečajem in tekmovanjem za izbiro ambasadorjev. Kot odrasle osebe, ki svoje delo cenimo in znamo oceniti, da smo v njem uspešne, smo prepričane, da se nam podjetjem ni potrebno dokazovati. Sodelujemo s podjetji, ki nas želijo za svoje ambasadorje, ker uživajo v naših zapisih in občudujejo naše fotografije/videe (in jim je seveda zanimiva naša baza sledilcev). 
  2. Kompenzaciji. Z vsako promocijsko objavo postavimo na nitko veliko preveč, da bi to delale v zameno za kremico za 8€. Razumemo male podjetnike, ki se borijo, in zanje (če nam seveda njihovi izdelki oz. storitve zares ustrezajo) z veseljem najdemo pot. Podpiramo slovensko, podpiramo trud. Ne podpiramo pa nespoštovanja v smislu: ‘’Ta piše samo za denar, kaj ji je pa težko narediti eno objavo, saj dobi mojo torbico/prehransko dopolnilo/masažo.’’ Poskusite kupiti banane na ta način. Ne gre? No, nam tudi ne, zato potrebujemo denar. 
  3. Poskusnim projektom. Tole sicer popolnoma razumemo. Influencerski marketing je nov, podjetja še ne vejo ali se jim splača vložiti določen znesek v to vrsto oglaševanja. Na žalost zagotovila ni, je pa projekt že vnaprej obsojen na propad, če ena stran vanj ne verjame. Pri poslu je pač tako, da je potrebno tvegati. Rezultati so popolnoma merljivi, svojih številk ne skrivamo, konec koncev so popolnoma vidne na naših družbenih kanalih.  Zelo nam je žal, če projekt ne doseže naročnikovih pričakovanj, a tudi me smo tvegale, še vedno tvegamo vsak dan. To je del posla. 
  4. Izsiljevanju. Če promocijske objave računamo, ne mislimo za to imeti niti trohice slabe vesti. Zaradi vsega zgoraj razloženega. Pisanje promocijskih objav je delo. Zbiranje velike baze sledilcev, je delo. Lepa spletna stran in lepe Instagram fotografije zahtevajo veliko dela. Obtoževanje, da ne pišemo iz srca, če nekatere promocijske objave zaračunavamo, nam ne pride več do živega. Me in naši bralci vemo, da v čisto vsaki objavi pustimo srce in dušo. Drugače ne znamo. 

Mami blogerke smo izjemno vesele, da lahko predstavljamo uspešne zgodbe skupaj s podjetji, s katerimi smo zgradile odnos zaupanja in vzajemnega spoštovanja, ki naše delo korektno cenijo. Vsekakor pa upamo, da bomo odprle oči tudi tistim drugim, ki očitno mislijo, da smo blogerji in samostojni ustvarjalci vsebin na spletu novodobna suženjska sila in oglasni panoji, ki se ‘prodamo’ tudi za sendvič in koš za smeti.

 

VIR SLIKE

Kategorije:SODELOVANJA

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja